Motorhalterung
Moderator: hannes
Motorhalterung
Hallo from California,
Für das Opel Rekord 2 Türer 1700S Modell von 1967 bemerkte ich, dass sich auf beiden Seiten ein leeres Loch in der Nähe der Motorhalterung befindet. Ist das normal?
Sieht dies auch wie die Original-Motorplatte aus?
Für das Opel Rekord 2 Türer 1700S Modell von 1967 bemerkte ich, dass sich auf beiden Seiten ein leeres Loch in der Nähe der Motorhalterung befindet. Ist das normal?
Sieht dies auch wie die Original-Motorplatte aus?
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- AltOpelAndi
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Re: Motorhalterung
Sieht irgendwie so aus wie wenn dein Motorhalter abgerissen wäre.
Seit 27 Jahren meinem GS/E Treu !!
Re: Motorhalterung
AltOpelAndi hat geschrieben: ↑Sonntag 24. Mai 2020, 11:53Sieht irgendwie so aus wie wenn dein Motorhalter abgerissen wäre.
Ich bin mir nicht sicher, was du mit zerrissen meinst. Ich habe mir beide Seiten angesehen und sie ähneln einem Bild eines neuen.
Gibt es für das Loch auch eine Schraube oder ist meine aktuelle Montagebaugruppe fertig?
Können Sie mir bitte ein Bild schicken, wie es aussehen soll?
Ist es auch etwas sehr Ernstes?
Ich nutze Google Translate. Ich spreche kein Deutsch. Ich habe weitere Bilder hinzugefügt, einschließlich des links. Es scheint, dass sich der Gummi an der Oberfläche nur verschlechtert hat.
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Re: Motorhalterung
Ok I was able to find that this extra hole is for 6 cylinder engines.
The reason I am asking about the engine mounts, is because when I am releasing the clutch when I am in first gear, it intermittently (1 out 5) slips causing the entire car to share/vibrate. Troubleshooting led me to 2 areas that I am not sure if they are even related to the problem.
1) Engine mounts .Attached are better pictures. Not sure if that will cause the vibration/clutch slip. Would like to get your thoughts.
2) Clutch cable. It seem the small boot is torn. See attached photo.
Please help
The reason I am asking about the engine mounts, is because when I am releasing the clutch when I am in first gear, it intermittently (1 out 5) slips causing the entire car to share/vibrate. Troubleshooting led me to 2 areas that I am not sure if they are even related to the problem.
1) Engine mounts .Attached are better pictures. Not sure if that will cause the vibration/clutch slip. Would like to get your thoughts.
2) Clutch cable. It seem the small boot is torn. See attached photo.
Please help
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- hannes
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Re: Motorhalterung
yes, the extra hole is for the 6 cylinder engines.
concerning your vibrations: it could also be the bearing of the propshaft or the pilot bearing in the flywheel.
Ja, das zusätzliche Loch ist für die 6-Zylinder-Motoren.
Bezüglich der Vibrationen: Es kann sich auch um das Lager der Kardanwelle oder das Pilotlager im Schwungrad handeln.
concerning your vibrations: it could also be the bearing of the propshaft or the pilot bearing in the flywheel.
Ja, das zusätzliche Loch ist für die 6-Zylinder-Motoren.
Bezüglich der Vibrationen: Es kann sich auch um das Lager der Kardanwelle oder das Pilotlager im Schwungrad handeln.
mfg
Hannes
Hannes
(Commodore A, 2TL ; Commodore A GS, 2TL)Vincent Vega hat geschrieben:Don`t fuck with another man`s vehicle. It`s just against the rules
Re: Motorhalterung
regarding the vibration, you do not think it is related to engine mounts, correct?hannes hat geschrieben: ↑Montag 25. Mai 2020, 09:39yes, the extra hole is for the 6 cylinder engines.
concerning your vibrations: it could also be the bearing of the propshaft or the pilot bearing in the flywheel.
Ja, das zusätzliche Loch ist für die 6-Zylinder-Motoren.
Bezüglich der Vibrationen: Es kann sich auch um das Lager der Kardanwelle oder das Pilotlager im Schwungrad handeln.
I just want to resolve the vibration
Appreciate your help.
- hannes
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Re: Motorhalterung
i could be the engine mounts too, so before investing more time and money just replace them, they are not that expensive and rather easy to replace.
mfg
Hannes
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(Commodore A, 2TL ; Commodore A GS, 2TL)Vincent Vega hat geschrieben:Don`t fuck with another man`s vehicle. It`s just against the rules