ist der schon bekannt??
hab die Links gerade im OHF gefunden
http://racecommo.kuvat.fi/kuvat/Racecommo/
http://www.speedhunters.com/2012/08/rac ... commodore/
Über-Commo
- manu
- Beiträge: 1088
- Registriert: Dienstag 6. Mai 2008, 06:53
- Postleitzahl: 89257
- Land: Deutschland
- Wohnort: Ulm
Re: Über-Commo
//hey ho let's go... //...i shoot him in the back now//
- commo chaot
- Beiträge: 931
- Registriert: Dienstag 27. Mai 2008, 20:11
- Postleitzahl: 65599
- Land: Deutschland
- Wohnort: Dornburg (Hessen)
Re: Über-Commo
Hi Markus,
den habe ich auch die Tage gesichtet, echt Krank.
Man hätte nur eine C Rex Limo anstatt dem schönen 2door Commo, ansonsten Top Arbeit.
Will den mal probefahren
Warum baut der alles auf brutal und hängt dann den kleinen M20b25 Motor rein, gut kenne das Reglement jetzt nicht - scheint aber offen wie Polen zu sein, da könnte man doch schön auf den S54b32 gehen, Alu Motor aus E46 M3 org. 343PS.
Der verwendete M20b25 ist der E30 325i Motor mit Graugußblock, 12v und org. 177Ps.
LG der Hendrik
den habe ich auch die Tage gesichtet, echt Krank.
Man hätte nur eine C Rex Limo anstatt dem schönen 2door Commo, ansonsten Top Arbeit.
Will den mal probefahren
Warum baut der alles auf brutal und hängt dann den kleinen M20b25 Motor rein, gut kenne das Reglement jetzt nicht - scheint aber offen wie Polen zu sein, da könnte man doch schön auf den S54b32 gehen, Alu Motor aus E46 M3 org. 343PS.
Der verwendete M20b25 ist der E30 325i Motor mit Graugußblock, 12v und org. 177Ps.
LG der Hendrik
- Uwe ausm Ländle
- Beiträge: 2574
- Registriert: Sonntag 4. Mai 2008, 08:52
- Postleitzahl: 79336
- Land: Deutschland
- Wohnort: 79336 Herbolzheim
- Kontaktdaten:
Re: Über-Commo
unglaublich und was eine top arbeit!
Rekord C und Commodore A Deutschland e.V.
www.steinmetz-racing.de
www.steinmetz-racing.de
- commo chaot
- Beiträge: 931
- Registriert: Dienstag 27. Mai 2008, 20:11
- Postleitzahl: 65599
- Land: Deutschland
- Wohnort: Dornburg (Hessen)
Re: Über-Commo
Auf der original Homepage kann man schön am Datum sehen das es auch ewig gedauert hat bis der Bock so da steht.
Beginn war ursprünglich glaube ich 07
Arbeit ist auf jeden Fall TOP
LG Hendrik
Beginn war ursprünglich glaube ich 07
Arbeit ist auf jeden Fall TOP
LG Hendrik
- AltOpelAndi
- Beiträge: 2707
- Registriert: Samstag 8. Mai 2010, 22:32
- Postleitzahl: 67596
- Land: Deutschland
- Wohnort: Dittelsheim in Rheinhessen
Re: Über-Commo
Hello, I write english because I don't know germany.
Car is built for local race class called "Roadsport", regulations are pretty free. Main thing is that we are playing with weight to power ratio. Engines power will be calculated and there we get cars minimum weight. Number of cylinders must remain same as the homologation. Everything else is pretty free.
Little about the car:
Engine is BMW M20B25, that is from my old project so that's why I use it. It has autoverdi conrods and drysump system. Custom intake and exhaust manifolds, shrick cam etc. etc. Not much power but minimun weight isnt much also
Gearbox is M3 sport getrag with dogbox modification.
Front suspension geometry is from Honda S2000, with homemade tubular wishbones. Rear axle is from Mazda RX7, very lightweight axle with good geometry.
Brakes are Alcon discs, calipers and master cylinders and Tilton pedalbox.
Almost everything is made our workshop, friend has done some difficult machining jobs and other friend is working on ecu and dash wiring harness. Almost everything else is done by ourselves.
Feel free to ask if you have any questions.
Car is built for local race class called "Roadsport", regulations are pretty free. Main thing is that we are playing with weight to power ratio. Engines power will be calculated and there we get cars minimum weight. Number of cylinders must remain same as the homologation. Everything else is pretty free.
Little about the car:
Engine is BMW M20B25, that is from my old project so that's why I use it. It has autoverdi conrods and drysump system. Custom intake and exhaust manifolds, shrick cam etc. etc. Not much power but minimun weight isnt much also
Gearbox is M3 sport getrag with dogbox modification.
Front suspension geometry is from Honda S2000, with homemade tubular wishbones. Rear axle is from Mazda RX7, very lightweight axle with good geometry.
Brakes are Alcon discs, calipers and master cylinders and Tilton pedalbox.
Almost everything is made our workshop, friend has done some difficult machining jobs and other friend is working on ecu and dash wiring harness. Almost everything else is done by ourselves.
Feel free to ask if you have any questions.